اخبار

اهدای 90 میلیون تومان از سوی خیرین برای خرید برخی تجهیزات آزمایشگاهی دانشکده دامپزشکی دانشگاه لرستان

۱۴۰۲/۱۲/۰۳

رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه لرستان، خبر داد: «خیرین، مبلغ 90 میلیون تومان برای خرید برخی تجهیزات آزمایشگاه‌های این دانشکده، اهداء کردند».

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، دکتر امین جایدری به خبرنگار ما گفت:‌ «با اهدای مبلغ 90 میلیون تومان به دانشکده جهت تجهیز آزمایشگاه‌های آناتومی، خانه حیوانات آزمایشگاهی و مولکولی، گام مثبتی برای به‌روزرسانی و تجهیز آزمایشگاه‌های دانشکده دامپزشکی دانشگاه لرستان برداشته شد».

دکتر جایدری، تشریح کرد: «با افزوده شدن این تجهیزات و دستگاه‌های جدید امید است دانشجویان بتوانند امور آموزشی، علمی و تحقیقاتی خود را با کیفیت بیشتری، انجام بدهند».

رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه لرستان، ضمن سپاس‌گزاری از دکتر آلاله کارون و دکتر پرویز نوشادی {خیرین}، به‌خاطر مشارکت در این کار نیکو، اهمیت موضوع خیرین دانشگاه‌ساز را یادآور شد و تصریح کرد:‌ «افراد خیر و نیکوکار، معمولا ً کمک‌های خود را صرف ساخت مدرسه،‌ مسجد، ‌بیمارستان و ... می‌کنند که اقدام بسیار خداپسندانه‌ای است و در کنار موارد فوق، ‌خرید تجهیزات آزمایشگاهی برای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی نیز می‌تواند یکی از گزینه‌های مورد توجه خیرین ارجمند باشد».

دکتر جایدری اظهار داشت: « این‌گونه اقدامات، سنت پسندیده‌ای است که در بسیاری از کشورهای دنیا مرسوم است و افرادی که توانایی مالی دارند در ساختمان‌سازی،‌ تجهیز آزمایشگاهی و کمک جهت فرصت‌های مطالعاتی و دعوت از افراد برجسته دانشگاهی برای برگزاری دوره‌های کوتاه مدت در دانشگاه و ... به دانشگاه کمک می‌کنند که سبب می‌شود سایر افراد هم به این فعالیت، تشویق شوند».

وی به این نکته اشاره کرد فعالیت خیرین باعث تقویت دلگرمی دانشجویان می‌شود و به نوعی از نظر فرهنگ ایرانی، اسلامی نیز یادآوری نوع‌دوستی و گسترش فعالیت‌های نیکوکارانه و خداپسندانه در جامعه است.

وی افزود: «وقتی دانشجو می‌بیند خیرین در تقویت زیرساخت‌های مختلف دانشگاه‌ها مشارکت دارند خود به خود تشویق می‌شود بعد از دانش‌آموختگی، وقتی وارد بازار کار شد این‌گونه فعالیت‌ها را در هر جایگاهی قرار داشته باشد انجام بدهد و این خود نوعی فرهنگ‌سازی هم محسوب می‌شود».

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۱۲/۰۳ - ۱۹:۴۰
۳۷۷ بازدید