اخبار

بازدید علمی دانشجویان دکترای حرفه‌ای دامپزشکی دانشگاه لرستان از مزارع تکثیر و پرورش ماهیان سردابی

۱۴۰۲/۰۹/۱۹

بازدید علمی آموزشی جمعی از دانشجویان مقطع دکترای حرفه‌ای دامپزشکی دانشگاه لرستان به مقصد روستای سراب امیر شهرستان سلسله با موضوع مزارع تکثیر و پرورش ماهیان سردابی، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، در این بازدید علمی، دانشجویی که با همکاری انجمن علمی دامپزشکی دانشگاه لرستان تعداد 32 نفر از دانشجویان دانشکده دامپزشکی دانشگاه لرستان حضور داشتند.

در این برنامه علمی، دانشجویی یک روزه از دو مزرعه تکثیر و پرورش ماهیان سردابی (قزل‌آلای رنگین کمان) مدرن و به روز بازدید شد و دانشجویان با تدریس دکتر حمزه محتشمی‌پور (عضو هیئت علمی مدعو دانشکده دامپزشکی دانشگاه لرستان)، از بخش‌ها و تاسیسات مزرعه تکثیر و پرورش مدرن بازدید کرده و توضیحات و کارکرد هر بخش را آموزش دیدند.

در این بازدید علمی آموزشی، دانشجویان توانستند مراحل تکثیر و پرورش شامل نحوه ورود تخم چشم زده وارداتی به مزرعه و سالن تکثیر، روش انکوباسیون و انواع دستگاه‌های انکوباتور (تراف‌های کالیفرنیایی و تراف‌های عمودی)، رشد لاروها، بچه ماهی‌های 2 تا 5 گرمی، بچه ماهی‌های 10 گرمی، بچه ماهی‌های پرواری تا ماهی های بالغ 7 کیلویی، انواع استخرهای پرورش بچه ماهی (استخرهای پلکانی و استخرهای هشت ضلعی)، سیستم­های هوادهی و دستگاه اکسیژن‌ساز و سیستم‌های قرنطینه را آموزش ببینند.

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۰۹/۱۹ - ۲۰:۰۵
۳۵۵ بازدید