اخبار

مراسم گرامیداشت روز ملی دامپزشکی در دانشگاه لرستان برگزار شد

۱۴۰۲/۰۷/۱۳

مراسم گرامیداشت روز ملی دامپزشکی (14 مهرماه) در دانشگاه لرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، این مراسم، صبح روز پنجشنبه، 13 مهرماه با همکاری دانشکده دامپزشکی دانشگاه لرستان، اداره کل دامپزشکی استان لرستان، شورای نظام دامپزشکی استان لرستان و سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان در سالن اجتماعات شهید سلیمانی دانشگاه لرستان برگزار شد.

دکتر امین جایدری، رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه لرستان از جمله سخنرانان این مراسم بود که در سخنانش، برخی مهم‌ترین فعالیت‌های انجام شده دانشکده دامپزشکی دانشگاه لرستان در مدت دو سال اخیر را تشریح کرد.

وی توضیح داد با حمایت رئیس دانشگاه لرستان (دکتر علی نظری)، تعداد اعضای هیئت علمی دانشکده دامپزشکی دانشگاه لرستان در مدت دو سال گذشته از 21 به 29 نفر افزایش یافته که یک رشد 40 درصدی محسوب می‌شود.

دکتر امین جایدری توضیح داد در مدت دو سال گذشته تلاش شده است تفاهم‌نامه‌های کاربردی بین دانشکده دامپزشکی دانشگاه لرستان با اداره کل دامپزشکی استان لرستان در جهت افزایش سلامت دام و تقویت امنیت غذایی مردم منعقد و اجرا شود.

رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه لرستان، فرارسیدن روز ملی دامپزشکی را به دامپزشکان استان، اعضای هیئت علمی دانشکده دامپزشکی دانشگاه لرستان و دانشجویان این دانشکده تبریک گفت.

دکتر جایدری، خبر داد خوشبختانه تعامل بسیار خوب و سازنده‌‌ای بین دانشکده دامپزشکی دانشگاه لرستان با اداره کل دامپزشکی استان لرستان و شورای نظام دامپزشکی استان لرستان وجود دارد.

وی تشریح کرد استان لرستان از نظر تعداد دام، رتبه پنجم کشور را داراست که خود یک ظرفیت بسیار مهم است.

رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه لرستان تصریح کرد استان لرستان از نظر دامپروری در فهرست پنج استان برتر کشور قرار دارد.

وی در بخش دیگری از گفته‌هایش، خصوصیات و ظرفیت‌های دانشکده دامپزشکی دانشگاه لرستان و بیمارستان تخصصی دامپزشکی دانشگاه لرستان را تشریح کرد.

رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه لرستان خبر داد در مدت دو سال گذشته با حمایت‌های رئیس و معاونان دانشگاه لرستان، تعداد پذیرش دانشجوی دانشکده دامپزشکی دانشگاه لرستان از تعداد 280 نفر دانشجو به 380 نفر افزایش یافته است.

دکتر امین جایدری، تشریح کرد مجوز اولیه برای ساخت بیمارستان دام‌های کوچک، طیور زینتی و آبزیان اخذ شده است که البته اگر حمایت کافی از سوی اداره کل دامپزشکی استان لرستان و نظام دامپزشکی استان بشود به‌زودی در شهر خرم‌آباد افتتاح می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش، افزایش درآمد پایدار دانشکده دامپزشکی دانشگاه لرستان در مدت دو سال گذشته را از مبلغ دویست میلیون تومان در سال به یک میلیارد تومان در سال از دیگر دستاوردها و اقدامات دانست که البته هدف‌گذاری شده است درآمد پایدار دانشکده دامپزشکی دانشگاه لرستان به دو میلیارد تومان در سال برسد.

دکتر امین جایدری اخذ مجوز و موافقت اولیه برای ایجاد دکترای تخصصی باکتری‌شناسی در دانشکده دامپزشکی دانشگاه لرستان را از دیگر اقدامات انجام شده در مدت دو سال اخیر بیان کرد.

دکتر جایدری برگزاری اردوهای مختلف جهادی دانشکده دامپزشکی دانشگاه لرستان با همکاری اداره کل دامپزشکی استان لرستان را از دیگر فعالیت‌های دو سال اخیر دانست.

وی تشریح کرد در اردوهای جهادی اهدافی همچون آموزش، مهارت‌افزایی و کمک به افراد بی‌بضاعت مدنظر است.

راه‌اندازی مجله تخصصی دانشکده دامپزشکی دانشگاه لرستان از دیگر موضوعاتی بود که دکتر امین جایدری درباره‌اش توضیح داد؛ این مجله به اسم بهداشت و بیماری‌های عفونی دام، نام‌گذاری شده است.

رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه لرستان، این اقدامات و فعالیت‌ها را نه عملکرد یک نفر بلکه عملکرد مجموعه تیم مدیریتی دانشگاه لرستان دانست.

دکتر امین جایدری به ظرفیت‌های متنوع دانشکده دامپزشکی دانشگاه لرستان اشاره کرد که نیاز است متناسب با نیازهای دامپزشکی استان لرستان از این ظرفیت‌ها، بیش از پیش، استفاده شود.

رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه لرستان در بخش دیگری از گفته‌هایش، تلنگر زد مقالات و پایان‌نامه‌های دانشکده دامپزشکی دانشگاه لرستان بایستی با همکاری اداره کل دامپزشکی استان لرستان در مرحله اجرا و عملیاتی قرار بگیرند و از این یافته‌های علمی در اجرا، بهره‌گیری شود.

وی تصریح کرد به‌طور حتم استفاده از مقالات و پایان‌نامه‌های دانشکده دامپزشکی دانشگاه لرستان خواهد توانست به کنترل و پیشگیری بیماری‌های دام استان، کمک کند.

رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه لرستان متناسب با روز پنجشنبه، در سخنانش، یاد و خاطره دامپزشکان و فعالان دامپزشکی را که در قید حیات نیستند گرامی داشت.

غذای سالم و امنیت غذایی از موضوعات مهم کشورهاست

دکتر مصطفی زبردست، مدیرکل دامپزشکی استان لرستان در این مراسم در سخنانی، ضمن تبریک به‌مناسبت فرارسیدن 14 مهرماه، روز ملی دامپزشکی، گفت: «امروزه در جهان، موضوع تهیه غذای سالم از موضوعات بسیار مهم همه کشورهاست».

دکتر زبردست، تشریح کرد: «پیشگیری از وقوع انواع بیماری‌های دام از جمله کارکردهای مهم دامپزشکی و در راستای تهیه غذای سالم و تقویت امنیت غذایی جامعه است».

وی افزود: «پیشگیری از وقوع بیماری‌های مشترک دام و انسان از جمله وظایف مهم دامپزشکی برای امنیت و سلامت غذایی است».

مدیرکل دامپزشکی استان لرستان تشریح کرد: «نقش دانشکده دامپزشکی دانشگاه لرستان یک نقش مهم است؛ زیرا دانشجویان متخصص دامپزشکی را تربیت می‌کند که در راستای تقویت امنیت و سلامت غذایی کشور است».

دکتر مصطفی زبردست، اظهار داشت: «همکاری و تعامل خوب بین اداره کل دامپزشکی استان لرستان، دانشکده دامپزشکی دانشگاه لرستان و نظام دامپزشکی استان لرستان باعث افزایش نظارت‌ها و خدمات در راستای سالم‌سازی هرچه بهتر محصولات غذایی شده است».

گفتنی است در این مراسم، دکتر سیداحسان‌اله موسوی، رئیس شورای نظام دامپزشکی استان لرستان و حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعیسی موسوی، نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان نیز در سخنانی درباره اهمیت فعالیت دامپزشکی سخن گفتند.

در این مراسم، تعدادی از فعالان دامپزشکی استان لرستان، تجلیل شدند.

همچنین اجرای موسیقی زنده کلاسیک ایرانی و محلی از دیگر بخش‌های مراسم بود.

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۰۷/۱۳ - ۲۰:۲۴
۱۲۱۵ بازدید