اخبار

گسترش همکاری‌های دوجانبه بین دانشکده دامپزشکی دانشگاه لرستان و بنیاد علوی استان

۱۴۰۰/۱۰/۱۳

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، دکتر امین جایدری، سرپرست دانشکده دامپزشکی دانشگاه لرستان و مهندس غلامرضا نیکوسرشت، قائم مقام رئیس بنیاد علوی استان لرستان، در نشست مشترکی که در دانشکده دامپزشکی دانشگاه لرستان برگزار شد بر گسترش همکاری‌های مشترک در راستای موضوعاتی همچون افزایش بهره‌وری پرورش دام، طیور و آبزیان و همچنین ارتقای آموزش دامداران استان، تأکید کردند.

دکتر جایدری، سرپرست دانشکده دامپزشکی دانشگاه لرستان در این نشست مشترک، توضیح داد که دانشکده دامپزشکی دانشگاه لرستان، ظرفیت‌های انسانی متعددی برای مشارکت در موضوعات مرتبط با حوزه کاری دامپزشکی در استان لرستان دارد و بایستی فعالیت‌های برون‌دانشگاهی را در جهت کمک به رفع مشکلات استان، افزایش داد.

وی تأکید کرد:«دانشکده دامپزشکی دانشگاه لرستان، این آمادگی را دارد که در رفع مشکلات دامداران استان لرستان و دامپروری استان، مسائل این حوزه را در قالب پایان‌نامه‌های مختلف، بررسی کرده و راهکارهای علمی ارائه دهد».

سرپرست دانشکده دامپزشکی دانشگاه لرستان، بیان کرد که اعضای هیئت علمی و متخصصان دانشکده، این آمادگی را دارند که با حضور میدانی، نسبت به ارائه راهکارهای لازم علمی و کاربردی، به دامداران و دامپروران استان، اقدام کنند.

وی از مدیریت بنیاد علوی استان لرستان به خاطر انجام اقدامات مختلف و متنوع در مسیر محرومیت‌زدایی و بهبود عملکرد دامپروری و دامداری استان، تقدیر کرد و اقدامات انجام شده توسط بنیاد علوی استان لرستان را از نوع جهادی و اثرگذار دانست.

دکتر جایدری، تشریح کرد:« استان لرستان دارای استعدادها و ظرفیت‌های مختلف و متنوعی در حوزه‌های کشاورزی، دامداری و دامپروری است و ارتباط بین نظام دانشگاهی با نظام تولید بایستی تقویت شود تا شاخص‌های مختلف بخش‌های کشاورزی و دامداری شهرستان‌های استان، ارتقاء پیدا کنند».

در این نشست، غلامرضا نیکوسرشت، قائم‌مقام رئیس بنیاد علوی در استان لرستان در سخنانی از سرپرست دانشکده دامپزشکی دانشگاه لرستان به خاطر همکاری‌ با بنیاد علوی، قدردانی کرد.

نیکوسرشت، ضمن تبریک به دکتر جایدری به خاطر انتصاب به عنوان سرپرست دانشکده دامپزشکی دانشگاه لرستان، ابراز امیدواری کرد همکاری‌های دوجانبه تحقیقاتی، پژوهشی در حوزه‌های مختلف دام، طیور، درمان، کنترل و موضوعات مرتبط با آبزیان، بیشتر از گذشته شود.

وی، وجود بیمارستان تخصصی دامپزشکی دانشگاه لرستان را نیز یک ظرفیت مهم در راستای خدمات‌دهی به استان لرستان دانست.

گفتنی است بنیاد علوی، زیرمجموعه بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

 


۱۴۰۰/۱۰/۱۳ - ۰۰:۰۰
۳۹۱ بازدید